Artykuł sponsorowany

Inwestycja w fotowoltaikę. Jak wybrać dostawcę instalacji?

Inwestycja w fotowoltaikę. Jak wybrać dostawcę instalacji?

Zasilanie odnawialnymi źródłami energii (OZE) zyskuje coraz większą popularność – zarówno w prywatnych gospodarstwach, jak i w różnorodnych przedsiębiorstwach. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się fotowoltaika, czyli panele przetwarzające energię słoneczną w prąd elektryczny. Na rynku działa obecnie wiele różnych dostawców instalacji, dlatego warto wiedzieć, czym kierować się w wyborze odpowiedniej firmy.

Oferty internetowe prześcigają się w promocjach, zapewnieniach wieloletniej gwarancji oraz wysokich rabatach. Należy jednak zadać sobie pytanie o jakość produktu, który często jest przeceniony nawet o połowę. Od materiałów i technologii zastosowanych w wytwarzaniu paneli fotowoltaicznych zależy nie tylko ich żywotność, ale także wydajność. Z różną skutecznością mogą działać instalacje pochodzące z niewyspecjalizowanej firmy, dlatego kierowanie się ceną nie stanowi dobrego podejścia.  Warto zwrócić uwagę na kontakt z klientem – profesjonalizm w prezentacji i tłumaczeniu oferowanej fotowoltaiki dużo świadczy o marce.

Przeczytaj również: Czy zimą fotowoltaika również jest wydajna?

Czynniki wpływające na wybór dostawcy fotowoltaiki 

Zaufanie budzą te firmy, które przed właściwym zakupem paneli proponują wycenę całej instalacji. Potrzeby nabywcy bywają zmienne – wszystko zależy od potrzeb gospodarstwa domowego bądź przedsiębiorstwa, dlatego najpierw zaleca się oszacowanie kosztów inwestycji. Początkowo fotowoltaika często wymaga wysokiego nakładu pieniężnego, a sprecyzowanie jej ceny umożliwia sprawniejszą organizację potrzebnego budżetu. Należy przy tym pamiętać, że przyszłe użytkowanie aparatury pozwoli na pozyskanie oszczędności.

Przeczytaj również: Instalacja fotowoltaiczna: czy plusy przyćmiewają minusy?

Poza możliwością wyceny, profesjonalny dostawca wyróżnia się kompleksowym wsparciem dla inwestora podczas sporządzania indywidualnego projektu, montażu oraz serwisowania instalacji. Firma powinna przekazać klientowi wszystkie informacje, jakie są niezbędne do prawidłowej obsługi paneli i tych dotyczących sposobu ich działania. Przejrzystość warunków współpracy, a także zrozumiałe wytłumaczenie korzyści wynikających z wyboru fotowoltaiki sprawia, że marka zaczyna wyróżniać się na tle konkurencji. Empatyczne podejście praktykowane jest w wielu takich przedsiębiorstwach z Wielkopolski, np. w firmie LUCART ENERGY z Poznania.

Przeczytaj również: Instalacje fotowoltaiczne dla firm

Co przemawia na korzyść współczesnej fotowoltaiki? 

Niektóre osoby martwią się o prezentację budynku, jednak panele fotowoltaiczne obecnie są projektowane w taki sposób, aby nie wpływać negatywnie na estetykę posesji. Oprócz podobnych walorów, instalacja generuje duże oszczędności – niejednokrotnie cały obiekt można zasilać dzięki dobroczynnemu działaniu energii słonecznej. Dodatkową zaletą jest ekologiczna strona aparatury.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.