Wanna czy prysznic? Odwieczny dylemat!

Wanna czy prysznic? Odwieczny dylemat!

To pytanie zadają sobie wszyscy ci, którzy urządzają mieszkanie. Nie ma się co oszukiwać –największe znaczenie ma przestrzeń jaką dysponujemy. To ona w dużej mierze będzie determinowała nasz wybór. Choć wymiary naszej łazienki mają znaczenie, należy obalić mit, że na wannę mogą pozwolić sobie TYLKO posiadacze ogromnej łazienki, a prysznic przeznaczony jest TYLKO dla właścicieli niewielkiego metrażu. Dzięki ogromnemu wyborowi wanien i natrysków na rynku, zarówno jedni, jak i drudzy - mogą pozwolić sobie na każde z tych rozwiązań. Tu wszystko zależy oczywiście od osobistych preferencji i od tego, co właściwie musimy zmieścić w naszej łazience. Należy wziąć też pod uwagę styl życia jaki prowadzimy i preferencje domowników. Żeby ułatwić ten trudny wybór, przedstawiamy plusy i minusy obu rozwiązań…

Jaki prysznic?

Producenci oferują bardzo szeroki wybór kabin prysznicowych i brodzików. Te ostatnie występują także w różnych kształtach – kwadratowym, prostokątnym i półokrągłym.

Jeśli dysponujemy naprawdę małą łazienką, dobrym rozwiązaniem będzie brodzik półokrągły – w ten sposób zaoszczędzimy sporo miejsca. Eksperci podpowiadają także, by do małej łazienki nie wstawiać prysznica z głębokim brodzikiem – optycznie zmniejszy on przestrzeń i może „przytłoczyć” otoczenie.

W zamian za to, architekci wnętrz proponują - bardzo modne ostatnio – prysznice bez brodzika. Takie rozwiązanie nada naszej łazience nowoczesny wygląd. Należy jednak pamiętać by odpowiednio zaplanować i dobrać odpływ wody, a przy wyborze i montażu, poradzić się specjalistów.

Zalety prysznica:

  • „Szybki prysznic” To rozwiązanie dla ceniących sobie czas. Prysznic z reguły trwa dużo krócej niż kąpiel, dzięki czemu zużywamy mniej wody. A to przekłada się oczywiście na rachunki. Tak zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na inne przyjemności.
  • Higiena Zwolennicy prysznica podkreślają, że to rozwiązanie jest po prostu bardziej higieniczne. Woda, którą się myjemy, od razu wpada do odpływu, razem z potem i brudem.
  • Łatwiejszy dostęp Prysznic – szczególnie taki bez brodzika - świetnie sprawdzi się w przypadku osób z ograniczona sprawnością ruchową.

Jak wybrać wannę?

Wybór wanien na rynku jest ogromny i tu ogranicza nas tylko… przestrzeń i zasobność portfela. Jeśli dysponujemy naprawdę ogromnym pomieszczeniem, możemy zdecydować się na wannę wolnostojącą, lub taką z hydromasażem i funkcją jacuzzi. Jeśli jednak jesteśmy właścicielami przeciętnej wielkości łazienki, pozostaje nam klasyczna wanna. Jej standardowe rozmiary to: 70 centymetrów szerokości i od 140 do 180 centymetrów długości. Poza prostokątnymi, producenci oferują także wanny narożne, owalne, symetryczne i niesymetryczne.

Zalety wanny:

1. Kąpiel!

Któż z nas, po długim i stresującym dniu, nie marzy o chwili relaksu? No właśnie… podstawową i niezaprzeczalną zaletą wanny jest to, że można wziąć w niej kąpiel. Zwolennicy takiej formy odprężenia przekonują, że jest to też wspaniałe miejsce by poczytać książkę lub przejrzeć prasę. To jednak nie wszystko – oprócz kąpieli relaksacyjnych, w wannie można też zażyć tych, z dodatkiem ziół i soli leczniczych.

2. Ułatwienie dla rodziców

Rodzice maleńkich dzieci podkreślają, że w wannie dużo łatwiej wykąpać noworodka. Wystarczy po prostu wstawić do niej dziecięcą wanienkę. Takie rozwiązanie sprawdzi się także w przypadku nieco starszych dzieci – producenci zabawek oferują szeroki wybór dziecięcych akcesoriów, które skutecznie zajmą uwagę malca na czas kąpieli.

Wady wanny:

1. Uwaga na koszty…

Statystyki są nieubłagane – to właśnie podczas kąpieli zużywamy więcej wody. Dodatkowo, spędzając kilkadziesiąt minut (lub godzin!) w wannie pełnej piany, często musimy dolać trochę gorącej wody. To niestety generuje większe koszty, co przekłada się na wyższe rachunki.

2. Nie dla każdego

Należy pamiętać, że do klasycznej wanny jest po prostu trudniej wejść. Dlatego nie będzie ona dobrym rozwiązaniem dla osób, które mają ograniczoną sprawność ruchową i dla osób starszych.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.