Artykuł sponsorowany

Wypożyczenie podnośnika – obowiązki po stronie wypożyczalni i wypożyczającego

Wypożyczenie podnośnika – obowiązki po stronie wypożyczalni i wypożyczającego

Spis treści

Wynajem podnośnika to bardzo wygodna opcja. Dzięki niemu nie trzeba kupować własnej maszyny, co w wielu przypadkach okazuje się zupełnie nieopłacalne. Zanim jednak zdecydujesz się na taką opcję, sprawdź, jakie są podstawowe obowiązki najemcy i wypożyczalni.

Wypożyczenie podnośnika a zapisy w umowie

Wszystkie informacje o obowiązkach wypożyczalni i najemcy znajdują się w umowie, którą podpisuje się przed odbiorem maszyny. Mogą one różnić się w zależności od wybranej firmy, a także dokupionych usług dodatkowych czy indywidualnych ustaleń. Z tego powodu przed podpisaniem dokumentu warto dokładnie go przeczytać, by nie naruszyć warunków umowy w trakcie użytkowania sprzętu.

Najczęstsze obowiązki wypożyczalni zwyżek

Wśród podstawowych obowiązków wypożyczalni zwyżek można wyróżnić:

  • zapewnienie w pełni sprawnego sprzętu, który został sprawdzony przed wydaniem klientowi;

  • dostarczenie instrukcji obsługi i poinformowanie o zasadach bezpiecznego użytkowania maszyny;

  • przekazanie dokumentacji technicznej;

  • zapewnienie wsparcia technicznego – wymiana sprzętu na sprawny w razie awarii;

  • przeprowadzenie corocznego przeglądu – jeśli jego termin przypadnie na okres najmu, dopełnienie formalności leży po stronie wypożyczalni.

Większość firm gwarantuje też transport maszyny pod wskazany adres i jej odbiór pod koniec trwania umowy. Przedsiębiorstwa oferujące wynajem podnośników często biorą na siebie także zapewnienie ubezpieczenia od szkód mechanicznych czy zniszczenia sprzętu.

Najczęstsze obowiązki najemcy zwyżki

Najemca zwyżki musi natomiast liczyć się z takimi obowiązkami jak:

  • bezpieczne użytkowanie sprzętu – zgodnie z obowiązującym prawem i instrukcjami. Dla przykładu, podnośnika nie może prowadzić osoba, która nie ma odpowiednich uprawnień UDT;

  • sprawdzenie stanu technicznego przed podpisaniem protokołu odbioru – jeśli wykryjesz usterki, możesz od razu je zgłosić. Wypożyczalnia powinna wówczas dostarczyć Ci sprawny sprzęt;

  • zwrócenie maszyny w ustalonym terminie – zgodnie z warunkami zawartymi w umowie;

  • niezwłoczne zgłaszanie wszelkich awarii, bez podejmowania samodzielnych prób naprawy (chyba że wypożyczalnia wyraziła na to zgodę);

  • dbanie o maszynę – m.in. przechowywanie i użytkowanie w odpowiednich warunkach czy codzienne sprawdzanie stanu technicznego przed rozpoczęciem pracy.

- Oprócz tego użytkownik musi przestrzegać wszystkich zapisów zawartych w umowie. Dla przykładu, wiele firm zabrania korzystania z podnośnika przez osoby trzecie – np. pracowników przedsiębiorstwa, które nie występuje w roli najemcy – tłumaczy specjalista z wypożyczalni podnośników koszowych Gizo.

Dlaczego trzeba przestrzegać obowiązków wypożyczalni zwyżek i najemcy?

Pracownicy w koszu podnośnika

Jeśli najemca lub wypożyczalnia podnośników koszowych nie przestrzegają warunków zapisanych w umowie, muszą liczyć się z konsekwencjami prawnymi. Tego typu sprawy można skierować do sądu, ubiegając się o wysokie odszkodowanie. Postępowania, o ile nie zakończą się ugodą, mogą ciągnąć się latami i pochłaniać czas i pieniądze. Dlatego warto dokładnie przeczytać nie tylko umowę najmu, lecz także opinie o danej wypożyczalni – by upewnić się, że jest ona rzetelna i przestrzega swoich obowiązków.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.