Artykuł sponsorowany

Szkolenie BHP dla kierowników - jak wygląda?

Szkolenie BHP dla kierowników - jak wygląda?

Szkolenie BHP dla kierowników to narzucony przez ustawodawcę obowiązek. Dotyczy on pracodawców i innych osób kierujących pracownikami (według Państwowej Inspekcji Pracy są to zwłaszcza kierownicy, mistrzowie i brygadziści). Osoby takie muszą odbyć szkolenie okresowe BHP raz na 5 lat. Świeżo zatrudnieni na stanowisku kierowniczym mają 6 miesięcy na przejście swojego pierwszego szkolenia. Nabywają wtedy uprawnienia do przeprowadzania instruktażu BHP podczas szkolenia pracowników.

 

Czego uczy szkolenie BHP dla kierowników?

 

Ministerstwo Gospodarki i Pracy nakłada na pracodawców obowiązek zaznajomienia pracowników między innymi z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) spisanymi w Kodeksie Pracy, regulaminem pracy czy zasadami przeprowadzenia pierwszej pomocy w razie wypadku przy pracy. Aby jednak móc wykonać takie szkolenie osoba zarządzająca pracownikami musi sama doskonale znać te zasady. Aby poświadczyć swój stan wiedzy, musi mieć aktualne szkolenie BHP. Właśnie na takim szkoleniu dowie się ona, jak wdrażać nowych pracowników pod kątem BHP. 

 

Szkolenie BHP - czy ma z góry narzucony przebieg?

 

Jak wygląda szkolenie BHP dla kierowników? To zależy. Załącznik do rozporządzenia wprowadzającego obowiązek przeprowadzania szkoleń BHP dla pracowników narzuca pewien ramowy plan szkolenia. Na przykład jednym z nieodzownych punktów każdego szkolenia jest omówienie artykułu 212 Kodeksu Pracy. Opisuje on obowiązki osób kierujących personelem.  

Jednak forma realizacji tych ramowych założeń jest właściwie dowolna. Może być to kurs, seminarium, czy tak zwane samokształcenie kierowane. Całość szkolenia nie może trwać mniej niż 16 godzin. Oprócz realizacji ramowego planu szkolenia powinny zostać na nim poruszone zagadnienia dotyczące specyfiki pracy w danym przedsiębiorstwie. Organizacją szkoleń BHP dla kierowników zajmują się prywatne firmy, które oferują na tyle dużo rozwiązań, że można wybrać coś, co wpasuje się w nasze potrzeby. Taką ofertę znajdziemy na przykład u firmy oferującej szkolenia BHP i przeciwpożarowe Yellow Frog z Bydgoszczy.

Każde szkolenie BHP musi być zakończone egzaminem. Mimo, że wiedza nabywana podczas szkolenia może być dość szczegółowa, egzamin taki ma bardzo wysoką, niemal stuprocentową, zdawalność. Z pewnością nie ma się czego obawiać.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.