Które części do silników maszyn budowlanych najczęściej podlegają wymianie?
Całoroczna eksploatacja maszyn budowlanych wpływa na ich zużycie. Warunki pracy w połączeniu ze zmienną pogodą mogą powodować awarie wielu elementów eksploatacyjnych. Poza takimi częściami jak gąsienice, drążki kierownicze, łyżki czy hydrauliczne układy sterowania w maszynach budowlanych psują się również elementy składowe silnika. Które z nich najczęściej należy kontrolować i wymieniać? O tym przeczytasz w naszym tekście!
Najczęściej psujące się elementy silników maszyn budowlanych
Warunki pracy mocno wpływają na pogorszenie stanu technicznego maszyn budowlanych. Nie można jednak wszystkimi usterkami obarczać właśnie pogody, wilgoci i zapylenia. Specjaliści z serwisu maszyn budowlanych SELPART w Kruszwicy k. Inowrocławia wskazują, że zaniedbania serwisowe i konserwacyjne jeszcze bardziej przyczyniają się do poważnych awarii. Na skutek opóźnień w wymianie filtrów i oleju silnikowego następuje zatarcie elementów pracujących w otoczeniu filmu olejowego. Na skutek tego dochodzi do zatarcia łożysk i tłoków, pęknięcia pierścieni tłokowych, zniszczenia turbosprężarek, oraz zatarcia całego silnika. Oczywiście tak poważnych usterek można uniknąć, gdy regularnie wymienia się olej i filtry. Do tego konieczne jest realizowanie wymian filtrów powietrza doprowadzających je do komory spalania.
Co jeszcze psuje się w maszynach budowlanych?
Jednostki napędowe maszyn budowlanych mogą być czułe na jakość wlewanego paliwa. Dlatego warto przykładać sporą wagę do tego, na jakim paliwie pracuje dana maszyna. Na skutek zanieczyszczeń może dochodzić do trudności z zapłonem, zapychania wtryskiwaczy, czy problemów z osiąganiem pełnej mocy. Konieczny może okazać się serwis maszyn budowlanych. Z czasem zużyciu ulegają również elementy układu zapłonowego, co najczęściej objawia się utrudnionym startem w porze zimowej. Może to nie mieć bezpośredniego związku z jednostką napędową, a być spowodowane np. zużyciem akumulatora lub przerwaniem ciągłości przewodów elektrycznych.
Oczywiście usterki silników to nie wszystko. W maszynach budowlanych może ulec awarii naprawdę wiele części, zwłaszcza tych bezpośrednio wystawionych na trudne warunki. Jazda po nierównym terenie wpływa na elementy zawieszenia i układu kierowniczego, przez co maszyna staje się po prostu bezużyteczna.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana