Artykuł sponsorowany

Jaka jest wydajność kostki granitowej?

Jaka jest wydajność kostki granitowej?

Taras czy podjazd wyłożony kostką granitową to doskonałe uzupełnienie przestrzeni wokół domu. Jeśli właśnie jesteś na etapie planowania prac związanych z brukowaniem powierzchni wokół domu, na pewno zastanawiasz się, ile ton kostki kupić, by wyłożyć zadaną nawierzchnię. W tym artykule podpowiemy, jaka kostka będzie najlepsza oraz wyjaśnimy, jak obliczyć, ile ton materiału będzie potrzebne do wyłożenia nawierzchni.

Dlaczego warto wybrać kostkę granitową? Rodzaje kostki granitowej

Producenci materiałów wykończeniowych oferują rozmaite rodzaje okładzin na tarasy, ścieżki czy podjazdy. Niezmiennie od wielu lat niesłabnącą popularnością cieszy się kostka granitowa – produkt o podwyższonej odporności na trudne warunki atmosferyczne (w tym promieniowanie UV), wyróżniający się wyjątkową estetyką, która zadowoli nawet najbardziej wybrednych inwestorów. W ofercie producentów wyrobów granitowych, takich jak np. firma Light Project z Marek, znajdziemy kilka rodzajów kostki granitowej:

  • kostkę granitową ciętą,

  • kostkę granitową cięto-łupaną,

  • kostkę granitową łupaną,

  • kostkę granitową otaczaną.

Jak obliczyć, ile ton kostki granitowej będzie potrzebne do wyłożenia nawierzchni?

Wydajność kostki granitowej to ilość metrów kwadratowych, które możemy ułożyć z jednej tony kostki. Wydajność kostki zależna jest jednak od jej wymiarów – im kostka mniejsza, tym większa jest jej wydajność. W ofercie producentów znajdziemy kostki granitowe w różnych rozmiarach: 4/6 cm, 6/8 cm, 8/10 cm oraz 15/17 cm. W związku z tym, że wydajność kostki spada wraz ze wzrostem jej rozmiaru, najwięcej m2 ułożymy z kostki 4/6 cm – wydajność w tym przypadku wynosi ok. 8 m2. Wydajność kostki 6/8 cm waha się pomiędzy 6, a 6,5 m2, zaś, by wyłożyć 4,5 metra kwadratowego powierzchni, będziemy potrzebować tonę kostki granitowej o wymiarach 8/10 cm. Z jednej tony kostki granitowej o wymiarach 15/17 cm ułożymy z kolei jedyne 2 m2.

Rozmiar i grubość kostki warto wybrać, uwzględniając jej przeznaczenie:

  • w przypadku, gdy nawierzchnia będzie obciążana ruchem pieszym, sprawdzą się kostki o mniejszych rozmiarach (5-10 cm),

  • przy umiarkowanym ruchu kołowym, korzystniejszym wyborem będzie kostka grubsza (10-12 cm),

  • przy intensywnie obciążanych nawierzchniach najlepiej zdecydować się na kostki 18 cm.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.