Artykuł sponsorowany

Jak w praktyce wygląda sprzątanie obiektów handlowych?

Jak w praktyce wygląda sprzątanie obiektów handlowych?

Miejsca użyteczności publicznej, takie jak duże centra handlowe, muszą być utrzymywane w czystości. Dzięki temu odwiedzający je klienci mogą korzystać z nich w komfortowych i sprzyjających zakupom warunkach. Sprzątanie tego typu miejsc, by było skuteczne i bezpieczne, wymaga jednak zachowania szczególnych zasad i procedur. Jak więc wygląda w praktyce sprzątanie obiektów handlowych? Odpowiadamy w artykule!

Sprzątanie bieżące

Przede wszystkim bardzo istotne jest bieżące sprzątanie obiektów handlowych, które powinno odbywać się codziennie lub co drugi dzień. Systematyczność czyszczenia zależy przede wszystkim od rozmiaru miejsca oraz natężenia ruchu, jakie w nim panuje. W zakres podstawowych prac porządkowych wchodzi:

  • mycie i odkurzanie podłóg,

  • opróżnianie koszy na śmieci,

  • ścieranie kurzy i brudu z ławek,

  • czyszczenie parapetów i ozdób,

  • sprzątanie łazienek (wraz z wymianą i uzupełnieniem środków higienicznych).

Poza standardowym czyszczeniem toalet i łazienek bardzo ważna jest także ich dokładna dezynfekcja. Podobnie wygląda to w przypadku części gastronomicznych w centrach handlowych. Stoliki powinny być zmywane i dezynfekowane, by klienci mogli komfortowo i w higienicznych warunkach przy nich jeść.

Sprzątanie okresowe

Sprzątanie obiektów handlowych to także prace okresowe, które wykonywane są systematycznie, jednak nieco rzadziej. Przyczyniają się one do zachowania estetycznego wyglądu całego centrum handlowego, a także utrzymania jego wysokich standardów. Wśród takich prac znajduje się mycie okien i wszystkich przeszkleń, polerowanie i renowacja podłóg (szczególnie ważne w przypadku podłóg z marmuru), a także czyszczenie lamp, drzwi oraz futryn. Bardzo istotne jest, by wszystkie te czynności były wykonywane przy pomocy profesjonalnych sprzętów oraz skutecznych środków chemicznych. Dzięki temu prace będą realizowane efektywnie i sprawnie.

Dostosowanie sprzątania do godzin funkcjonowania obiektu

Istotnym elementem sprzątania obiektów handlowych jest również dopasowanie wykonywanych zadań do godzin funkcjonowania danego miejsca, a także dostosowanie zakresu prac do jego potrzeb. Czyszczenie realizowane przez profesjonalne firmy sprzątające, takie jak Green Point, zawsze jest ustalane indywidualnie. Może się ono odbywać w godzinach porannych, wieczornych lub nocnych – gdy na terenie obiektu nie ma już żadnych osób. Jest to istotne szczególnie w przypadku czyszczenia cyklicznego, które zajmuje więcej czasu i jest bardziej kompleksowe, a także wymaga użycia mocniejszej chemii.

 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.