Jak przebiega rozbiórka torów kolejowych?
Tory kolejowe są najważniejszą częścią infrastruktury kolejowej. Wraz z podtorzem stanowią element, po którym przetaczają się ciężkie ważące nawet kilka tysięcy ton składy towarowe i niewiele lżejsze pociągi osobowe. Podnoszenie standardu kolejowych usług transportowych wymaga ciągłej modernizacji sieci kolejowej i wielu innych prac, choćby takich jak demontaż torowisk. Przeczytaj, jak przebiega rozbiórka torów kolejowych.
Modernizacja infrastruktury kolejowej
Współczesna gospodarka wymaga utrzymywania wysokiej jakości połączeń kolejowych. Zwiększa się bowiem zapotrzebowanie na szybkie, sprawne i stosunkowo tanie usługi transportowe. Realizowane przez przewoźników usługi wymagają kompleksowo funkcjonującej infrastruktury kolejowej. Dlatego też musi być ona cały czas modernizowana i utrzymywana w standardzie, który gwarantuje pełne bezpieczeństwo pasażerów oraz przewożonych towarów. Modernizacją i budową elementów infrastruktury kolejowej zajmują się doświadczone firmy, zatrudniające wykwalifikowaną kadrę. Dobrym przykładem takiej firmy jest przedsiębiorstwo budownictwa kolejowego Kopareczka ze Żmigrodu, które zajmuje się budową bocznic i peronów kolejowych, montażem torów kolejowych i słupków trakcyjnych, naprawą rozjazdów kolejowych i wieloma innymi pracami modernizacyjnymi. Wykonuje również takie zadania jak rozbiórka nienadających się do użytku torowisk kolejowych i tramwajowych.
Rozbiórka torów kolejowych
Rozbiórki torów kolejowych dotyczą starych, nieużywanych linii kolejowych, których ponowna eksploatacja zagrażałaby bezpieczeństwu. Rozbiórka torów kolejowych, choć pozornie wydaje się czynnością prostą, wymaga odpowiednich kompetencji i przemyślanej logistyki. Podczas prac rozbiórkowych używa się specjalistycznych maszyn i urządzeń, takich choćby jak koparki dwudrogowe, które stworzone są do pracy na torach. Maszyny te gwarantują maksymalną wydajność również w miejscach, w których praca na szynach jest niemożliwa. Dobre firmy podejmują się rozbiórki zarówno torów szlakowych i głównych, jak i stacyjnych i bocznicowych. Demontują tory z podziałem na części składowe, a następnie grupują produkty pochodzące z rozbiórki. Segregują także wszelkie akcesoria kolejowe. Po demontażu torowiska wykonują szereg prac, które przywracają pierwotny wygląd terenu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana