Materiał Partnera

Jak prawidłowo eksploatować napędy do bram?

Jak prawidłowo eksploatować napędy do bram?

Wyposażenie bramy wjazdowej lub garażowej w napęd znacznie ułatwia codzienne korzystanie z nich. Trzeba jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które pozwolą cieszyć się tym udogodnieniem przez długi czas. Sposób eksploatacji jest bowiem istotny dla utrzymania sprawności wszystkich elementów napędu, zarówno mechanicznych, jak i elektronicznych.

Regularna konserwacja napędu

Aby brama poruszała się płynnie, trzeba regularnie dbać o elementy mechaniczne, co pozwoli wydłużyć ich żywotność. Ewentualne usterki powinny być usuwane wyłącznie przez wykwalifikowanych fachowców, którzy mają odpowiednią wiedzę na temat wymiany poszczególnych komponentów. Serwis automatyki najlepiej przeprowadzać 1-2 razy do roku, zwłaszcza przed nadejściem zimy, gdy siłownik będzie musiał pracować w trudniejszych warunkach. Warto również pamiętać, że na sprawne działanie siłowników ma wpływ prawidłowy dobór do masy skrzydła, jego wielkości oraz częstotliwości otwierania i zamykania bramy. Szeroki wybór napędów można odnaleźć między innymi w ofercie firmy Beninca z Czosnowa.

Samo smarowanie części można jednak wykonywać samodzielnie, jeśli wykorzystamy do tego odpowiednie preparaty. W przypadku bram przesuwnych, a dokładniej ich listew oraz kół zębatych, należy unikać stosowania towotu. Wysoki stopień lepkość spowoduje bowiem nagromadzenie zabrudzeń, które mogą skutecznie uszkodzić mechanizm. Preparat sprawdzi się bardziej do samych zawiasów bram skrzydłowych.

Usuwanie przeszkód na torze ruchu

Jesień i zima nie stanowią łaskawego czasu dla wszelkiego rodzaju automatyki działającej na zewnątrz. Oczywiście producenci dbają o to, aby była ona jak najbardziej wydajna bez względu na warunki pogodowe. Niemniej jednak z pewnością skrzydło bramy, zwłaszcza rozwieralnej, nie może zastępować grabi czy też łopaty do odśnieżania. Duże ilości śniegu bądź też liści sprawiają, że napęd musi pracować z większą mocą, co przy dłuższej eksploatacji w taki sposób doprowadzi do jego przeciążenia. Pamiętajmy, że nie wszystkie skutki awarii da się usunąć, a wymiana automatyki na nową pochłonie sporą część naszego budżetu.

Poprawne awaryjne otwieranie

Przerwa w dostawie prądu nie musi oznaczać, że nasz samochód pozostanie przed bramą wjazdową lub garażem. Niemniej jednak w takiej sytuacji pod żadnym pozorem nie należy otwierać bramy na siłę w sposób manualny. Tym sposobem doprowadzimy do trwałej awarii automatyki. Wcześniej trzeba go wysprzęglić, co oznacza po prostu jego rozłączenie. W przypadku napędu do bramy garażowej odbywa się to najczęściej za pomocą specjalnej linki znajdującej się od strony pomieszczenia. Jeśli zaś chodzi o modele wjazdowe skrzydłowe i przesuwne na awaryjne otworzenie pozwala przekręcenie kluczyka lub pokrętła na mechanizmie. Dopiero wtedy można ostrożnie popchnąć bramę w odpowiednim kierunku.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję