Materiał Partnera

Jak postępować w przypadku awarii windy?

Jak postępować w przypadku awarii windy?

Poruszanie się windą, choć jest bardzo wygodne, dla wielu osób jest stresujące. Zwłaszcza stare, dźwigi, które czasy świetności mają już za sobą, mogą wywoływać obawy, że się zepsują, gdy będziemy w środku. Większość wind osobowych jest całkowicie bezpieczna, jednak w razie sytuacji awaryjnych, warto wiedzieć, jak najrozsądniej postępować.

Kto sprawdza stan techniczny wind osobowych?

Winda jest tak zaprojektowana, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo osobom znajdującym się w środku. Ich stan techniczny nadzoruje Urząd Dozoru Technicznego przeprowadzając okresowe przeglądy. Każda wykryta awaria, musi być natychmiast usunięta. Zleca się to zaufanej firmie konserwatorskiej, takiej jak kosnerwacja dźwigów Kowi, która specjalizuje się w kontrolowaniu i naprawianiu wind osobowych.

W jaki sposób zachować się, gdy winda się zatnie?

Jeśli znajdziemy się w sytuacji, gdzie dźwig, którym się przemieszczamy, ulegnie awarii lub zostanie odcięty od zasilania, powinniśmy przede wszystkim zachować spokój. Na początku warto spróbować otworzyć drzwi za pomocą dedykowanego klawisza. Gdy to nie zadziała, należy skorzystać z przycisku alarmowego, który rozpocznie procedurę udzielania pomocy. Jeśli nie możemy go znaleźć, zostaje opcja dzwonienia pod numer telefonu z informatora wywieszonego w kabinie. Gdy awaria windy zostanie zgłoszona, odpowiednie służby w ciągu kilku minut pomogą pasażerom się wydostać i zapewnią bezpieczeństwo. 

Czy przebywanie w windzie w czasie awarii jest bezpieczne?

Jeśli znajdziemy się w sytuacji, gdzie dźwig, którym się przemieszczamy, ulegnie awarii lub zostanie odcięty od zasilania, powinniśmy przede wszystkim zachować spokój. Na początku warto spróbować ponownie wcisnąć przycisk w kabinie. Gdy to nie zadziała, należy skorzystać z przycisku alarmowego, który sygnałem dźwiękowym może powiadomić osoby przebywające w pobliżu o naszym zatrzaśnięciu w windzie lub w nowszych urządzeniach uruchomić połączenie głowowe z serwisem. Jeśli nie możemy go znaleźć, zostaje opcja dzwonienia pod numer telefonu z informatora wywieszonego w kabinie. Gdy awaria windy zostanie zgłoszona, odpowiednie służby w ciągu kilku minut pomogą pasażerom się wydostać i zapewnią bezpieczeństwo

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję