Artykuł sponsorowany

Fotowoltaika dla firm. Biznesowe korzyści wynikające ze stosowana paneli fotowoltaicznych

Fotowoltaika dla firm. Biznesowe korzyści wynikające ze stosowana paneli fotowoltaicznych

Ceny energii elektrycznej każdego roku systematycznie rosną. Dotyczy to zarówno domów jednorodzinnych, jak i budynków firmowych. Wzrost w sektorze biznesowym bardzo często ma swoje odzwierciedlenie w podwyżkach oferowanych na rynku produktów. W tym przypadku działa prosta zasada – im wyższa cena energii, tym wyższe koszty produkcji. Jak zatem oszczędzić na energii? Czy warto stosować fotowoltaikę?

Energia elektryczna dla firmy zupełnie za darmo - czy to możliwe?

Nowoczesne możliwości dostępne obecnie na rynku sprawiają, że koszty związane z energią elektryczną w sektorze biznesowym mogą być zredukowane do minimum, a często są zupełnie darmowe. Instalacje fotowoltaiczne są coraz popularniejszym rozwiązaniem, dzięki któremu możliwe jest pozyskiwanie energii elektrycznej nie tylko do zasilania domów jednorodzinnych. Coraz częściej z tej technologii korzystają również wszelkiego rodzaju firmy i duże zakłady produkcyjne.

Ilość energii, która może być pozyskiwana w ten sposób, uzależniona jest przede wszystkim od wielkości całej instalacji, na którą decyduje się właściciel zakładu. Co więcej, sama energia może być wykorzystana na trzy różne sposoby. Zalicza się tutaj:

  • bieżące zużycie,
  • zmagazynowanie,
  • oddanie do sieci energetycznej.

Ostatnie rozwiązanie uregulowane jest prawnie, a w praktyce oznacza możliwość ponownego odzyskania energii, jednak tylko w 80%.

Fotowoltaika dla firmy – sposób na niezależność energetyczną

Poprzez zastosowanie fotowoltaiki w przedsiębiorstwie możliwe jest uniezależnienie się od tradycyjnej sieci energetycznej. Bardzo często w sytuacjach, kiedy dochodzi do przeciążenia, dostawca prądu nakłada na zakłady ograniczenia dotyczące poboru. Sytuacje tego typu najczęściej zdarzają się latem. Dla każdego przedsiębiorcy korzystającego z sieci energetycznej oznacza to duże ograniczenia, które mogą przekładać się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja zakładów korzystających z fotowoltaiki, dla których ograniczenia sieciowe dostawcy nie są zagrożeniem, ich system działa bowiem niezależnie – zauważa specjalista z firmy VitoVolt.

Korzyści wynikające z fotowoltaiki w biznesie

Zastosowanie fotowoltaiki w sektorze biznesowym to wiele korzyści. Przede wszystkim jest to swego rodzaju niezależność. Dodatkowo wyprodukowane nadwyżki mogą zostać zmagazynowane lub oddane z korzyścią do sieci. Przedsiębiorstwo, dzięki panelom fotowoltaicznym, zwiększa również swój prestiż. Fotowoltaika to pozyskiwanie energii z promieni słonecznych. Jest to rozwiązanie w zupełności bezpieczne dla środowiska, co często wpisuje się w misję nowoczesnych firm.

Cały system jest inwestycją dość kosztowną. Jego cena uzależniona jest przede wszystkim od wielkości zakładu oraz tego, jak dużo energii potrzebuje firma. Jednak zainwestowane środki bardzo szybko zwracają się, a po kilku latach od montażu instalacji przynosi ona wyłącznie same korzyści

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.