Artykuł sponsorowany

Czym jest projekt koncepcyjny?

Czym jest projekt koncepcyjny?

Projektowanie, zarówno całego budynku, jak i tylko jednego wnętrza, który się w nim znajduje, związane jest z koniecznością przygotowania utrwalonych na dokumencie planów dotyczących aranżowanej przestrzeni. Wyróżnia się kilka rodzajów projektów, jednym z nich jest projekt koncepcyjny, inaczej wstępny. Czym on dokładnie jest, co powinno być zawarte w jego treści i w jakim celu jest on tworzony?

Co powinien zawierać projekt wstępny?

Przygotowywanie projektu koncepcyjnego, niezależnie od tego, czego dokładnie ma on dotyczyć, wiąże się koniecznością dokładnego przemyślenia, jakie są nasze oczekiwania względem danej inicjatywy. Taki projekt jest wstępem do zaawansowanej pracy nad zleceniem, niemniej to właśnie od niego zależy, w jakim kierunku będzie zmierzać aranżacja wybranej przestrzeni – mówi przedstawiciel katowickiego biura projektowego DESKA Project.

Treść wstępnego opracowania planowanego projektu różni się w zależności od specyfiki zlecenia, z którym klient zgłasza się do wybranego biura projektowego. W każdym razie zawiera ono ogólne ujęcie pomysłu projektanta dotyczącego aranżowanej przestrzeni. W takim opracowaniu znajdziemy przede wszystkim charakterystykę projektowanego wnętrza lub budynku oraz informacje na temat proponowanych materiałów i wyposażenia, które mają się w nim znaleźć.

Podstawą projektu koncepcyjnego są rzuty aranżacyjne przedstawiające planowany rozkład funkcjonalny projektowanej przestrzeni. Równie typowe dla tego typu opracowań są wizualizacje, dzięki którym klient będzie miał okazję zobaczyć, jak ma wyglądać jego dom, biuro, mieszkanie, zakład produkcyjny czy inna przestrzeń, która jest projektowana na jego zlecenie.

W jakim celu tworzony jest projekt koncepcyjny?

Projekt wstępny celowo nie jest szczegółowy, zawiera jedynie ogólne informacje na temat projektowanej przestrzeni. Tworząc koncepcję, zakłada się, że może ona jeszcze ulec częściowej bądź całkowitej zmianie. W początkowym etapie czynności projektowych klient musi zrozumieć planowane prace i zatwierdzić ich przeprowadzanie. Tylko wtedy można przejść do kolejnego etapu, czyli przygotowania projektu szczegółowego.

Dlaczego projekt koncepcyjny jest ważny? Jego wykonanie pozwala na dokładne omówienie przez projektanta i klienta wszystkich istotnych kwestii dotyczących planowanych prac przy jednoczesnym stosunkowo niedużym nakładzie pracy ze strony projektanta. Nie ma przecież sensu na sam początek przygotowywać projekt szczegółowy, pomijając tym samym stworzenie projektu wstępnego. Zawsze należy zacząć od ogólnego omawiania zlecenia, a dopiero później, po zatwierdzeniu przez klienta wszystkich tych ogółów, przejść do zagadnień znacznie bardziej szczegółowych. W ten sposób unika się nieporozumień. Obie strony są zadowolone, a realizacja projektu wykonana zostaje na najwyższym poziomie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.