Artykuł sponsorowany

Czym jest instalacja zbiorcza multiroom?

Czym jest instalacja zbiorcza multiroom?

Używanie w domu więcej niż jednego telewizora nie musi wcale wiązać się z montażem kilku anten telewizyjnych. W takim przypadku idealnym rozwiązaniem będzie instalacja antenowa multiroom. Czym ona jest, w jaki sposób działa i jak jest zbudowana? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule. 

Czym jest multiroom?

Multiroom to specjalny rodzaj instalacji antenowej, który pozwala na zainstalowanie wielu odbiorników w jednym systemie antenowym. Dzięki temu można uzyskać sygnał audio i wideo w wielu pomieszczeniach w domu. Może być on wykorzystywany do odbioru nie tylko sygnału telewizyjnego, ale także radiowego lub internetowego. System multiroom poza brakiem konieczności montowania oddzielnej anteny do każdego urządzenia pozwala także na korzystanie z tych samych programów na różnych odbiornikach w ramach jednego abonamentu. 

Przeczytaj również: Jakie elementy obejmuje kompleksowy serwis klimatyzacji?

W jaki sposób jest zbudowana instalacja multiroom?

Instalacja zbiorcza multiroom, montowana między innymi przez firmę, której specjalizacją są instalacje antenowe SATKLINIKA składa się z centralnej anteny, rozgałęźników, kabli antenowych i gniazd antenowych. Centralna antena zwykle znajduje się na dachu lub na zewnątrz budynku, a jej zadaniem jest odbieranie sygnału z nadajnika. Następnie sygnał jest przesyłany do rozgałęźnika, który dzieli go na kilka mniejszych sygnałów. Każdy z tych sygnałów jest przesyłany do poszczególnych gniazd antenowych w pomieszczeniach, w których ma być dostępny sygnał. Aby to zrobić, należy połączyć centralną antenę z rozgałęźnikiem za pomocą kabla antenowego, a następnie połączyć rozgałęźnik z poszczególnymi gniazdami antenowymi w pomieszczeniach.

Przeczytaj również: Czym się kierować przy wyborze pompy ciepła?

Gdzie sprawdzi się instalacja antenowa multiroom i jakie są jej zalety?

Instalacja antenowa multiroom sprawdzi się wszędzie tam, gdzie potrzebna jest możliwość odbioru sygnału z jednego źródła przez kilka urządzeń w tym samym czasie. Przykładami takich miejsc są:

Przeczytaj również: Co powinien zawierać dobry projekt aranżacji wnętrza?

  • duże hotele,

  • restauracje,

  • obiekty sportowe,

  • sale konferencyjne,

  • domy zamieszkiwane przez osoby korzystające z odbiorników znajdujących się w różnych pomieszczeniach. 

Jej główną zaletą jest natomiast to, że może być ona łatwo rozszerzana o kolejne urządzenia, w przypadku gdy zajdzie taka potrzeba. Dodatkowo pozwala także zaoszczędzić na kosztach zakupu anten, a także opłatach abonamentowych. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.